CUM SĂ ÎȚI ATINGI OBIECTIVELE DE BUSINESS CHIAR ȘI ÎN ETAPELE DIFICILE
Crizele pot schimba total dinamica unui business. Cu toate acestea, nu trebuie să uităm să ancorăm acțiunile zilnice, taskurile, strategiile și viziunile către un obiectiv concret.
Astfel, vom ști în ce direcție conducem „vasul”. Pe timp de furtună este cu atât mai important să avem o hartă clară și strategii bine gândite. Iată în continuare câteva sugestii și idei care pot duce la concretizarea obiectivelor de business chiar și în perioadele provocatoare.
Stresează-te cu măsură. Pune sănătatea pe primul plan
Atunci când ne setăm obiectivele de business puțini dintre noi luăm în calcul aspectul propriei sănătăți. Însă contextul actual ne determină să regândim puțin ordinea pașilor și să trecem pe lista de valori și calitatea vieții. Iar această valoare atrage cu sine câteva obiceiuri care nu ar trebui să lipsească din programul unui lider, manager sau antreprenor care își dorește să ajungă în top.
În domeniul businessului, stresul poate fi bun atunci când este în doze echilibrate și pentru o perioadă scurtă de timp. De multe ori, adrenalina generată în momentele critice ne face să acționăm, să luăm decizii rapid, să găsim soluții eficiente anumitor probleme. Însă pe termen lung el poate cauza o serie de probleme de sănătate. Așa că, pentru a putea concretiza obiectivele chiar și atunci când trecem prin momente de criză, este important să respectăm câteva reguli simple:
Învață să te deconectezi
Este important ca o dată pe săptămână să poți elimina factorii stresori legaţi de muncă (emailuri, telefon, laptop, informații de afaceri) și să faci ceva ce te-ar putea relaxa. De asemenea, calitatea somnului este esențială în perioada aceasta.
Susține-ți organismul
Acordă atenție modului în care te hrănești. Alimentația îți poate susține nivelul de energie sau îl poate diminua. Alcoolul, consumul excesiv de dulciuri și cofeină pot scădea productivitatea, așa că este indicat să le eviți, mai ales în perioadele în care doza de stres este destul de mare. Pe lângă alimentație sănătoasă, sport și hidratare corectă, tonusul și energia pot fi susținute și prin suplimentele alimentare. Acestea cuprind o gamă variată de vitamine, minerale sau alte substanțe cu efect nutrițional (fibre, aminoacizi, acizi grași, extracte vegetale sau animale) care sunt indicate atunci când, din anumite motive, ele nu se regăsesc într-o cantitate suficientă în dieta zilnică, ori atunci când organismul are nevoie de o suplimentare a nutrienților, cum sunt etapele în care factorii de stres fizic și psihic persistă. Excluzând cazurile în care există carențe de vitamine sau minerale, suplimentele alimentare sunt recomandate persoanelor preocupate de un stil de viață sănătos care vor să preîntâmpine anumite probleme de sănătate. De asemenea, există o serie de suplimente alimentare care oferă suport în menținerea nivelului normal al cortizolului, putând ajuta astfel la diminuarea efectelor stresului.
Contextele noi pot cere strategii noi
Ca antreprenor sau ca lider al unei companii, datoria ta este să te îmbunătățești continuu, iar acest lucru poate însemna să regândești strategiile și obiectivele atunci când este nevoie. În unele situații, cum este și contextul actual, poate fi nevoie să schimbi regulile jocului chiar în timpul meciului. Obiectivele propuse trebuie să fie calibrate cu realitatea, ele trebuie să fie relevante. Asigură-te că ceea ce ți-ai setat la început de an poate fi adaptat momentului prezent și că businessul merge într-o direcție bună.
Segmentează obiectivele mari
Unul dintre motivele pentru care obiectivele nu se concretizează este că nu reușim să fim consecvenți. Iar unul dintre motivele pentru care nu suntem consecvenți este că nu marcăm pașii pe care i-am făcut deja și nu segmentăm obiectivele mari în taskuri simple. Atunci când obiectivul este prea mare, cum se întâmplă cu cele pe care le stabilim pe un an de zile, ne putem simți copleșiți. De aceea, este necesar să le împărțim pe trimestre, iar fiecare trimestru pe luni, săptămâni, respectiv zile. Astfel știm că taskurile pe care le facem astăzi sunt îndreptate către atingerea unui obiectiv mai mare. Asta ne poate motiva, dar ne oferă și o viziune de ansamblu.
Măsoară performanțele
Pe lângă faptul că trebuie să fie realiste, încadrate în timp, specifice și relevante, obiectivele trebuie să poată fi măsurate. Cu alte cuvinte, este indicat să stabilești repere care să îți spună cât de aproape sau cât de departe ești de atingerea obiectivelor: numărul de vizitatori pe site, numărul de vânzări, profit estimat, pierderi, ore de muncă, cât timp îți ia să implementezi o strategie, cât te costă exact. Fiecare efort îl poți măsura în ore, timp, bani, resurse. Astfel poți observa care taskuri pot fi îmbunătățite din punct de vedere al performanței și care sunt aliniate către obiectivele propuse. În momentul în care observi că acțiunile nu au rezultate poți alege să le regândești sau să renunți să mai investești atât de mult în ele.
Atunci când urmează o strategie bună și un obiectiv bine gândit, toate acțiunile, eforturile, implicarea vor genera rapid rezultate. De aceea, merită să rămânem consecvenți, motivați și să ne menținem tonusul, energia în parametri optimi.